Gregor Sočan
doktor znanosti, izredni profesor za psihološko metodologijo
11. 7. 1971, Ljubljana
Izobrazba:
Dodiplomski študij: dipl. psiholog, Univerza v Ljubljani (Filozofska fakulteta), Ljubljana, Slovenija, 1991–1996.
Magisterij: Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta (Psihološka metodologija), 2000, “Hitrost procesiranja informacij in podrejeni konstrukti: konvergentna in divergentna veljavnost merskih metod”
Doktorat: Državna univerza v Groningenu, Groningen, Nizozemska (psihološke, pedagoške in sociološke vede), 2003, “The incremental value of Minimum Rank Factor Analysis”
Zaposlitve:
• od oktobra 2003: asistent z doktoratom na Oddelku za psihologijo Filozofske fakultete v Ljubljani,
• december 2000 – september 2003: asistent stažist (Asistent in Opleiding) na Fakulteti za psihologijo, pedagogiko in sociologijo Univerze v Groningenu (Nizozemska),
• oktober 2000 – november 2000: asistent na Oddelku za psihologijo Filozofske fakultete v Ljubljani,
• marec 2000 – september 2000: nadomestno civilno služenje v Kliničnem centru v Ljubljani,
• december 1996 – februar 2000: asistent na Oddelku za psihologijo Filozofske fakultete v Ljubljani.
Sodelovanje v komisijah in odborih na fakulteti in univerzi: Član upravnega odbora FF UL: 2011-2016; Član programskega sveta doktorskega študijskega programa Statistika: od 2009; Namestnik predstojnika Oddelka za psihologijo FF UL: 2007/08 – 2008/09; Član komisije za dodiplomski študij FF UL: 2005 in 2007. Član komisije za etiko FF: od 2016
Vodstveno in koordinatorsko delo: Koordinator doktorskega študijskega programa Statistika za področje psihološke statistike: od 2009; Koordinator za področje psiholoških testov na Centru za psihološko merjenje in svetovanje FF UL: od 2014; Vodja Centra za psihološko merjenje in svetovanje pri Oddelku za psihologijo FF UL: 2012-2014; Koordinator za bolonjsko prenovo študijskih programov na Oddelku za psihologijo: 2005 in 2007.
Organizacija strokovnih srečanj: Vodja pripravljalnega odbora 1. Rostoharjevih dnevov (FF UL; 20.-21. 4. 2012); Član organizacijskega odbora 8th Alps-Adria Psychology Conference (FF UL, 2.-4. 10. 2008).
Sodelovanje v strokovnih telesih izven univerze: Član Komisije za psihodiagnostična sredstva pri Društvu psihologov Slovenije (član): od 2009.
Članstvo v uredniških odborih znanstvenih revij: Psihološka obzorja (področni urednik): od 2013. Psihološka obzorja (član uredniškega sveta): 2005-2012.
Recenzent: British Journal of Mathematical and Statistical Psychology, International Journal of Rehabilitation Research, Journal of Educational Measurement, Psychometrika, Metodološki zvezki, Psihološka obzorja, Review of psychology.
Prva stopnja:
• Statistično zaključevanje (vaje): od 2009/10;
• Multivariatne metode (pred spremembo imena: Korelacijske metode): 2010/11 (predavanja) oz. od 2010/11 dalje (vaje);
• Testna teorija (vaje): od 2011/12 dalje;
• Praktikum iz SPSS (vaje): 2001/02 – 2002/03 na Fakulteti za psihologijo, pedagogiko in sociologijo Univerze v Groningenu;
• Matrični račun (predavanja in vaje): 2000/01 – 2002/03 na Fakulteti za psihologijo, pedagogiko in sociologijo Univerze v Groningenu.
Druga stopnja:
• Uporabna psihometrija (seminar): od 2012/13 dalje;
• Ekonomska psihologija (seminar): 2013/14;
• Okoljska psihologija: 2013/14, od 2017/18;
• Raziskovanje učnega procesa (seminar/vaje): od 2012/13 dalje;
• Kategorični in merski modeli v družboslovju (predavanja): od 2013/14 dalje na študiju Uporabna statistika (interdisciplinarni študij na UL).
Tretja stopnja:
Program Humanistika in družboslovje: soizvedba skupnega predmeta Raziskovalna metodologija v psihologiji ter doktorskih seminarjev;
Program Statistika: soizvedba skupnega predmeta Sodobni statistični pristopi in modulskega predmeta Izbrana poglavja iz psihološke statistike; izbirni predmet Moderna psihometrična testna teorija.
Dodiplomski študij – predbolonjski program:
• Psihometrija II (vaje): 1996/97 – 1999/2000 in 2003/04-2010/11;
• Statistika za psihologe (vaje): 1996/97 – 1999/2000 in 2003/04 – 2006/07;
• Informatika in računalništvo za psihologe: 2007/08 – 2008/09 (predavanja) in 1996/97 – 1999/2000 in 2003/04 – 2008/09 (vaje);
• Izbrana poglavja iz psihometrije II (seminar): 2007/08-2011/12;
• Multivariatne metode za analizo podatkov (predavanja): 2008/09.
Vabljena predavanja na podiplomskem študiju psihologije na Filozofski fakulteti Univerze v Zagrebu, Hrvaška (2006, 2007, 2009 in 2011).
Glavna področja mojega raziskovanja so:
Psihometrija: sestavljanje psiholoških testov, tehnike točkovanja in ocenjevanja zanesljivosti testov.
Multivariatne metode: metode faktorske analize, zlasti v povezavi s testno teorijo; aplikacija strukturnih, večnivojskih in drugih kompleksnih multivariatnih modelov na področju osebnosti, razvojne in pedagoške psihologije.
Delo v raziskovalnih projektih in programih:
Uporabna razvojna psihologija
Merjenje psihofizioloških parametrov kot vhodnih podatkov računalniškega adaptivnega testiranja
Sociokulturno okolje kot kontekst razvoja otroškega govora in zgodnje pismenosti
Vloga osebnosti v razvoju psihosocialnega prilagajanja
AviD: AvdioVizualna Identifikacija in ugotavljanje verodostojnosti govorca za zagotavljanje varne komunikacije
Medkulturna primerjava temeljnih osebnostnih dimenzij v otroštvu: stabilnosti in spremembe
Razvoj preizkusov procesiranja govornih dražljajev: kognitivnopsihološki in avdiološki vidiki
Measuring the impossible network
Psychometric Society
Statistično društvo Slovenije
Društvo psihologov Slovenije
Sočan, G. in Bucik, V. (1998). Relationship between speed of information-processing and two major personality dimensions - extraversion and neuroticism. Personality and Individual Differences, 25, 35-48.
Berge, J. M. F. ten in Sočan, G. (2007). The set of feasible solutions for reliability and factor analysis. V: S.-Y. Lee (ur.), Handbook of latent variable and related models (str. 303-320). Amsterdam [etc.]: Elsevier.
Sočan, G. (2004/2011). Postopki klasične testne teorije. Ljubljana: Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani.
Komidar, L., Zupančič, M., Sočan, G. in Puklek Levpušček, M. (2014). Development and construct validation of the Individuation test for emerging adults (ITEA). Journal of personality assessment, 96, 503-514.
Sočan, G. (2016). Comparison of principal component solutions in two populations : A bootstrap test of the perfect congruence hypothesis. Methodology, 12(1), 11-20.
Sočan, G. (2015). Empirical option weights for multiple-choice items : Interactions with item properties and testing design. Metodološki zvezki, 12(1), 25-43.
Govorilne ure | Na daljavo. Povezava za rezervacijo termina: https://drive.google.com/file/d/1NkFqZcCrLaiC1LMAtJUrtbJoT6nD79SF/view |
Kabinet | 122 |
Telefon | +386 1 241 1184 |
e-pošta | gregor.socan@ff.uni-lj.si |
Predstavitev
Najpogostejša vprašanja o študiju psihologije
Kaj je psihologija
Zgodovina Oddelka
Katedre in službe
Zaposleni
Klub alumnov
Študenti s posebnimi potrebami
Dodiplomski študij
Obvestila - Redni študij
Predmetnik in urnik - Redni študij
Predmetnik in urnik - Izredni študij
Opis prvostopenjskega programa
Akreditiranost programa
Zunanji izbirni predmeti
Stari dodiplomski program
Prevedba
Arhiv vsebin
Magistrski študij
Obvestila Magistrski študij
Predmetnik in urnik - Redni študij
Opis drugostopenjskega programa
Akreditiranost programa
Psihološka študijska praksa
Magistrsko delo
Predstavitve in zagovori
Psihologija za učitelje (SDPM)
Arhiv vsebin
Doktorski študij
Obvestila za doktorski študij
Predmetnik doktorskega študija
Urnik doktorskega študija
Smer: Eksperimentalna psihologija
Smer: Razvojnopsihološke študije
Smer: Psihologija osebnosti
Smer: Aplikativne psihološke študije
Stari podiplomski program
Druga podiplomska izobraževanja
Pisanje doktorskih disertacij
Predstavitve in zagovori